2010. április 28.

Medvehagyma pestós pite

A medvehagyma pesto készítésekor jutott eszembe, hogy a pestóból akár pite töltelék is készíthető. Rögtön neki is láttam:) Összegyúrtam a vajas tésztát, a pestóhoz adtam tejszínt, tojást, reszelt parmezán sajtot és kevés tejfölt, jól összekevertem és már kész is volt a töltelék. A tésztát elősütöttem, majd a töltelékkel együtt tovább sütöttem. Valahogy ezzel a pitével is úgy voltam, mint a csirkemájassal, hogy hidegen jobban érződtek az összetevők ízei, mint melegen.
Hozzávalók: 24 cm átmérőjű formához, a tésztához 15 dkg liszt, 1 kávéskanál só, 12 dkg vaj, 1 kisebb tojás felverve, amelyből egy keveset félre teszünk a tészta kenéséhez, 1 evőkanál hideg víz. A töltelékhez 5-e evőkanál medvehagyma pesto, 2 dl tejszín, 3 db tojás, 3 evőkanál tejföl, 5 dkg reszelt parmezán sajt.
Elkészítés: A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. (A felvert tojásból egy keveset tegyünk félre a tészta kenéséhez.) Fóliába csomagoljuk és legalább 20 percre tegyük hűtőbe. Ezt követően lisztezett felületen nyújtsuk akkora kerek lappá a tésztát, hogy egy 24 cm átmérőjű kerek sütőformát ki tudjunk vele bélelni. A lelógó tésztaszéleket sodrófával vágjuk le. A tésztát fedjük be alufóliával, vagy sütőpapírral öntsünk rá szárazbabot és 200 fokra előmelegített sütőben süssük 10-13 percig, majd fóliával együtt vegyük le a babot, kenjük be a tésztát tojással és süssük tovább 10 percig. Amíg a tészta sül elkészítjük a tölteléket. A töltelék hozzávalóit egy magas falú tálba tesszük és botmixerrel összekeverjük, ügyelve arra, hogy maradjanak medvehagyma levél darabkák:) Az elősütött tésztára ráöntjük a tölteléket, és tovább sütjük a pitét 180 fokon, míg a töltelék át nem sül (kb.:20-25 perc). Melegen és hidegen egyaránt fogyaszthatjuk.

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm Bianka!Ízre is jó volt, a sülés közbeni illatáról nem is beszélve:)

    VálaszTörlés
  2. Tündér!
    Látom te is nagyon szereted a medvehagymát. Hát tényleg sülés közben az illata mennyei. Mi a Remeterétig szoktunk felmenni érte, ott is minden terítve van vele.

    VálaszTörlés
  3. Igen-igen Marika! ...és izgat, hogy kipróbáljam hányféle képen lehet felhasználni:))

    VálaszTörlés
  4. Én is amit csak tudok medvehagymával készítek: gnocchi, pogácsa, kenyér, sonkakrém, tojáslepény, törtkrumpli, leves, mártás és most elsősorban ecetet készítettem. Teljesen be vagyok indulva az ecetért. Jó fűszeres íze van. Ha lemegy a szezon van minden elraktározva bőven.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails