2009. november 29.

VKF! XXX. Habcsók

A VKF-re kétféle alapanyagból készítettem a karácsonyi meglepetéseket (illetve olyan finomságokat, amik karácsonyra is elkészíthetőek, mert kicsit később szoktam nekiállni az ajándékba szánt édességeknek. A képen láthatóak már el is fogytak....:) Az egyik a tojásfehérjéből felvert hab, a másik alapanyag pedig a birskörte sajt. A habcsóknál és a további két édességnél is lefagyasztott tojásfehérjét használtam fel. Miután felengedett a tojásfehérje, 2-3 napig hűvös helyen hagytam állni - ettől lesz jó állagú a tojásfehérje habból készült édesség - és utána vertem nyúlós habbá, tojásfehéjékként 5 dkg kristálycukorral. (A nem fagyasztott tojásfehérjét is pihentessük 2-3 napig.)
Hozzávalók: 4 tojás fehérje, 20 dkg kristálycukor.

Elkészítés: A pihentetett tojásfehérjéket elkezdjük habbá verni, majd fokozatosan adagoljuk hozzá a cukrot és addig verjük, amíg kemény, de ugyanakkor nyúlós nem lesz. A habot habzsákba tesszük és sütőpapírral bélelt tepsire tetszés szerinti nagyságú habcsókokat nyomunk belőle. Én most a nagyobbak mellett döntöttem. (Ha van szilikonos sütőlapunk azzal béleljük a tepsit, az még jobb.) A sütőt melegítsük 180 fokra, a habcsókokat ezen a hőfokon süssük 3-4 percig, majd további 5 percig 150 fokon, majd 80-100 fokon szárítsuk addig, amíg a habcsókok ki nem száradnak kívülről. Belül krémes marad.

3 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails