2009. szeptember 15.

Amarettós csokoládékrém

Az Amarettós csokoládékrémet Nigella ihlette. Az ő műsorában láttam két különböző krémet, amelyeket variáltam. Nagyon egyszerűen elkészíthető a krém, a hűtési idő az amire időt kell szánni. Kisebb poharakba való adagolását javaslom, mert elég laktató, aki viszont többet szeretne fogyasztani a krémből, több pohárral is ehet:)
Hozzávalók: Négy személyre 2dl tejszín, 0,5 dl Amaretto likőr, 2 evőkanál cukor, 6-8 dkg magas kakaó tartalmú keserű csokoládé, poharanként 1-1 Amaretti csók.
Elkészítés: A cukrot elkeverjük a likőrrel, a csokoládét gőz felett egy tálban felolvasztjuk. A tejszínhabot elkezdjük felverni, közben hozzáadjuk a likőr és a cukor keverékét és tovább verjük, majd a felolvadt csokoládét is lágyan hozzákeverjük. Kis poharakba (kupicákba) töltjük és legalább 2-3 órát hűtjük. Amikor lehűlt, az Amaretti csókokat felállítva, óvatosan a krémbe nyomjuk.

3 megjegyzés:

  1. Először csak a képekbe szerettem bele a Gasztro gyűjtőoldalon, akkor még nem figyeltem, hogy Te csináltad...Nagyon tetszik! Most este is jólesne egy pohárkával!

    VálaszTörlés
  2. szia!

    ez nagyon guszta, szeretem Nigella receptjeit! :)
    sajna olyan időpontokban adják a spektrumon, hogy lehetetlen számomra, hogy megnézhessem. :(
    körülnézek még nálad, ha már ilyen fincsi dolgokat művelsz! :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails