2009. augusztus 25.

Szilvás pite

A blogírásban is egy rövidke nyári szünetet tartottam...Most viszont következzenek az elmúlt időszakban készített ételek receptjei. Elsőként a szilvás pite, amely a piték közül első számú kedvencemmé lépett elő. Ugyan olyan tésztából készítettem, amiből a túrós, vagy almás pitét sütöm. Ez egy egyszerű, zsíros, linzeres tészta. (Most már könnyen írom azt, hogy egyszerű tészta, pedig évekig kísérleteztem, amíg eltaláltam azt az arányt, amely az általam készíteni kívánt pite tészta minőséget elérte...)

Hozzávalók: (A megadott mennyiségek egy gáztepsire vonatkoznak.) A tésztához: 60 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 15 dkg zsír, 15 dkg kristálycukor, 2 tojás + 1 tojás a kenéshez, 2-3 evőkanál tejföl. A töltelékhez: 1 kg szilva, 15 dkg kristálycukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 teáskanál fahéj, 2-3 evőkanál keményítő vagy liszt, ízlés szerint reszelt citromhéj. A tészta megszórásához 6-8 dkg őrölt mogyoró vagy dió, esetleg zsemlemorzsa.
Elkészítés: A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a tölteléket. A töltelékhez a szilvát megmossuk, kimagozzuk és négy részre vágjuk. A felaprított szilvához adjuk a cukrokat, fahéjat, a keményítőt és jól összekeverjük. A tésztát két részre osztjuk, az egyik darabot gáztepsi nagyságúra nyújtjuk úgy, hogy legyen pereme, majd a sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és megszórjuk őrölt mogyoróval. Erre öntjük a szilvás tölteléket, amelyre ráhelyezzük a másik kinyújtott tészta lapot. Villával megszurkáljuk a tészta tetejét, majd felvert tojással megkenjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 percig sütjük. Miután megsült, pihentetjük, langyosan már szeletelhetjük. Porcukorral megszórva tálaljuk.

6 megjegyzés:

  1. Ki fogom próbálni a pitetésztádat, még az is lehet, hogy szilvával:)

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, megadtad a végső lökést: muszáj szilvás sütit sütnöm!! Nagyon guszta!!!

    VálaszTörlés
  3. Nekem eddig mindig eláztatta a szilva a tésztát. Neked nem?

    VálaszTörlés
  4. Jók ezek a lepények, nálunk is most a szilvásak mennek.
    Én diót vagy zabpelyhet teszek a gyümölcs alá.

    VálaszTörlés
  5. Katakonyha! Csak ajánlani tudom, bár nekem se lesz mindig egyforma:)Szerintem a szilva pedig úgy jó benne, ha kicsit savanykás..

    Hajrá Trinity!:)

    Jucy! Frissen nem áztatta el a tésztát, csak ha dobozba zártam pl. szállítás miatt, vagy ha jóval több lett a töltelék a kelleténél:)

    Renáta! Diót én is szoktam használni, zsemlemorzsát is. A zabpehely jó ötlet! Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon, nagyon finom lehet!:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails