2009. augusztus 26.

Olajos paprikasaláta

Az olajos paprikasalátát mi melegen fogyasztjuk. Télire is teszünk el, az kicsit máshogy készül, de az íze hasonló. A frissen készült olajos paprikasalátát vastag húsú piros paprikából, akár többféléből is készíthetjük. Az üvegben eltett változatot én az úgynevezett pritamin paprikából készítem, azt hidegen fogyasztjuk. Az olajos paprika más, mint a dinsztelt paprika és más mint a különböző színű és formájú paprikákból -esetleg hagymából - készült olajos paprika saláta. Mindegyiket szeretem, de a paprika színétől, vastagságától, szeletelésétől függően más és más a jellege. A képen látható olajos paprikasaláta így készül:

Hozzávalók: Két személy részére 8-10 db vastag húsú közepes pirospaprika, a léhez 1 teáskanál só, 2 teáskanál cukor, 1 babérlevél, 4-5 gerezd fokhagyma hosszában felszeletelve, 6 szem fekete bors, 2-3 evőkanál olívaolaj, 2-3 evőkanál ecet, kb. 2-3 dl víz.

Elkészítés: A lé hozzávalóit összekeverjük (szükség esetén még ízesítjük) és feltesszük melegedni. A megmosott paprikákból hosszában szeleteket vágunk. Egy paprikából kb. 4-5 szelet lesz. A paprikák ereit kivághatjuk. Amikor a lé kezd forrni, beletesszük a paprika szeleteket és attól függően, hogy milyen keménységű paprikát szeretnénk 5-10-12 percig főzzük és ezt követően tálalhatjuk is. Aki hidegen szereti, le is hűtheti.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a paprikás receptjeid, sokat tanulok belőlük, mert nálunk nemigen voltak jellemzőek a hasonló ételek.

    VálaszTörlés
  2. Évek óta keresem ezt a fajta (a meleg) paprikasalátát. Hálás vagyok neked, hogy rábukkantam. Majd megírom milyen lett, most futás és elkészitem.

    VálaszTörlés
  3. Vica! Örülök, hogy rátaláltál. Nagy kedvence a családunknak!:)Remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails