2009. augusztus 6.

Sajtkrémes szezámmagos cukkinikrém

Rengeteg cukkinit kaptam a nagymamámtól és barátnőm anyukájától. Változatosabbá téve az elkészítésüket, próbálok olyan ételeket készíteni belőlük, amilyeneket eddig nem készítettem. Így került sor a cukkinikrémre is. Sokféle cukkinikrém receptjével találkoztam, de én most egy sajtos szezámmagos változatot találtam ki. Azért sajtosat, mert nekem nagyon ízlett a cukkinikrémlevesben ez a párosítás. A krémet megkóstolva, az ízéhez csak úgy kínálkozott a pirított szezámmag íze. Egy egyszerű, villámgyorsan elkészíthető étel.
Hozzávalók: 2-3 db kisebb cukkini lereszelve, 3 gerezd fokhagyma, 3 evőkanál olívaolaj, 1 db tömlős sajt (vagy 10 dkg krémsajt), 2,5 dkg vaj, 5 dkg feta sajt, 1 evőkanál majonéz, 5-6 evőkanál pirított szezámmag, só, bors, egy kis csokor petrezselyemzöld felaprítva.

Elkészítés: A cukkiniket lereszeljük. Két gerezd zúzott fokhagymát elkezdünk hevíteni az olajon és kb. 1 perc után hozzáadjuk a reszelt cukkinit. Folyamatosan kevergetve kb. 2-3 percig pároljuk. A tűzről levéve hozzáadjuk a harmadik gerezd zúzott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk és hozzákeverjük az aprított petrezselyemzöldet. A párolt -de még ropogós - cukkinit lecsöpögtetjük és felét öszzerurmixoljuk a sajtokkal, vajjal, majonézzel, majd a maradék lecsöpögtetett párolt cukkinit hozzákeverjük. A szezámmagot egy száraz serpenyőben megpirítjuk és a krémhez keverjük. Langyosan is fogyaszthatjuk, de kínálhatjuk lehűtve is fehér és barna kenyérhez, pirítóshoz egyaránt.

5 megjegyzés:

  1. Többféle cukkinipesto készült már a blogokon, de ez megint teljesen más! Ez is nagyon kellemes lehet!

    VálaszTörlés
  2. A sajt és a cukkini nagyon jó páros nekem, megint öröm volt benézni Hozzád! Jó kis recepteket találtam az alább lévők közt is.

    VálaszTörlés
  3. Zseniális! :)
    El is mentettem! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen mindenkinek!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails