2011. május 18.

Grillezett spárga balzsamecettel

Beindult a spárgaláz. Már vártam a spárgaszezont, mert tavaly óta én is a spárgakedvelők táborához tartozok, igaz csak a friss zöld színűvel kötöttem szorosabb barátságot. Valahogy eddig a spárga és én - egy vagy kettő sikertelen próbálkozást leszámítva - elkerültük egymást. Azonban elmondhatom, ha egyszer eltaláljuk a számunkra megfelelő elkészítési módot, bizony el tudja varázsolni az ízlelőbimbóinkat.
A spárga előnyére írható, hogy rövid előkészítés után máris remek étel varázsolható belőle. A gyorsan elkészíthető spárgás ételek közé tartozik a grillezett spárga is.
Most úgy készítettem, hogy 4-5 percig blansíroztam (előfőztem) a spárgát, majd olívaolajjal átkentem és grillserpenyőben néhány percig sütöttem.

Hozzávalók: 50 dkg spárga, 0,5 dl balzsamecet, 1 evőkanál méz, olívaolaj a sütéshez, tetszés szerinti sajt a tálaláshoz.


A spárgákat a szokásos módon készítjük elő, a két végüket fogva, meghajlítva elpattintjuk. A csúcsa felőli részeket használjuk. (A leeső végeket krémleveshez felhasználhatjuk.) Megmossuk a spárgát és forró sós, cukros vízben 4-5 percig főzzük, majd hideg vízzel teli tálba szedjük. Ezt követően lecsöpögtetjük, megszárítjuk a spárgasípokat, majd átkenjük olívaolajjal. Előmelegített grillserpenyőben 5-6 percig sütjük úgy, hogy közben forgatjuk.
A grillezett spárgát egy tálba szedjük. A balzsamecetet elkeverjük a mézzel és a spárgára locsoljuk. Tetszés szerinti sajttal tálaljuk.
Kínálhatjuk húsok mellé, de megszállott spárgafogyasztók magában vagy fehér kenyérrel is ehetik.

3 megjegyzés:

  1. Mehetek még, vagy már elkéstem?? Azt hiszem, nekem nagyon bejönne!:) Én is zöldspárga rajongó vagyok:))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kata! Jöhetsz, jöhetsz....mire ide érsz több adagot is elkészítek:))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails