2010. május 13.

Spárgasaláta hollandi mártással

Ez az a saláta, amely miatt mégis szoros barátságot kötöttem a spárgával. A hollandi mártás a spárga remek kísérőnek bizonyult, így saláta formájában is tálalható. A salátához az eltördelt fej felőli spárgasípokat használtam. (Az egész spárgasípok két végét megfogva meghajlítjuk, pont a megfelelő helyen fog eltörni.) A megmaradt alsó részből készíthetünk levest, mártást, felfújtat.A zöld színű spárga nekem valahogy jobban ízlik, ha jó zsenge pucolni sem szükséges, legfeljebb csak az alsó részét.Fehérből is készítettem egy másik fajta salátát, jó volt, de nálam a zöld spárga vezet továbbra is a népszerűségi listán:)

Hozzávalók: Két adaghoz 50 dkg eltördelt fej felőli spárgasíp, 1 dl hollandi mártás, 10 dkg szalonna, 2 db főtt tojás.
Elkészítés: Az eltördelt fej felőli spárgasípokat forrásban lévő enyhén sós, cukros vízben 5-6 percig főzzük. (Maradjon roppanós a spárga.) Ezt követően a spárgát egy hideg vízzel megtöltött tálba szedjük, majd lecsöpögtetjük és konyharuhára vagy papírtörlőre szedve leitatjuk a nedvességet és egy tálra rakosgatjuk. Közben megfőzzük a tojást majd megpucoljuk. A szalonnát csíkokra szeleteljük és kiolvasztjuk a zsírját, majd kicsit megpirítjuk. A sárgát meglocsoljuk hollandi mártással, megszórjuk szalonna pörccel és félbevágott főtt tojással tálaljuk. Önálló fogásként, vagy sült húsok mellé fogyaszthatjuk.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép!!! Látom megint kell spárgát vennem,bár csak én eszem egyedül. Nekem is a zöld a kedvencem.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kata! Egy kóstolás?:)
    Köszi Moha! Ugye, a zöld valahogy finomabb:)Örülök, hogy itt jártatok:)

    VálaszTörlés
  3. Bianka! Próbáld ki nekem nagyon ízlett!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails